021-79147

تحصیل در آمریکا

یکی از بهترین راه های ورود به کشور آمریکا اقدام برای ادامه تحصیل است. البته دریافت پذیرش برای تحصیل آمریکا به این سادگیها نیست و باید توام با احتیاط هایی پیگیری شود. ایالات‌متحده آمریکا بزرگ‌ترین گردهمایی دانشجویان بین‌المللی را در خود جای داده است. جمعیتی در حدود یک میلیون نفر دانشجو که برای ادامه تحصیل و تجربه زندگی متفاوت به این کشور مهاجرت کرده اند. به‌طور تقریبی ۵ درصد از کل دانشجویانی که در آموزش عالی ایالات‌متحده مشغول به تحصیل هستند را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند که تعداد آن‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. از سال 2011 به بعد شرایط اعزام دانشجو به این کشور بسیار سختگیرانه شد و شرط تمکن مالی بسیار خوب یکی از معیارهای اصلی پذیرش افراد قرار گرفت.ایالات‌متحده به‌ عنوان سرزمین فرصت‌ها و یکی از بهترین ارائه‌دهندگان آموزش در جهان شناخته می‌شود. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که دانشجویان را برای ادامه تحصیل آمریکا در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مشتاق می کند. ایالات‌متحده کشوری بسیار وسیع است که هر ایالت آن آب‌وهوا، فرهنگ، تاریخ و شرایط اقتصادی منحصربه‌فردی دارد. این کشور یکی از بهترین سیستم های آموزشی روز دنیا را در کالج ها و دانشگاهها به کار می گیرد. به همین دلیل مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای آمریکا در تمام دنیا مورد تایید است. 

هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید پس ‌از دوران متوسطه در یکی از دانشگاه‌های آمریکا ادامه تحصیل دهید، باید ۵ مرحله اصلی را به‌ عنوان دانشجوی بین‌المللی برای ورود به این کشور در پیش بگیرید.

1- برای تحصیل آمریکا درمورد گزینه‌های پیش رویتان تحقیق کنید. تحصیلات تکمیلی در آمریکا 6 سطح دارد. این مقاطع شامل کاردانی، کارشناسی، اول حرفه‌ای، کارشناسی‌ارشد، متوسطه عالی و دکترای پژوهشی است. با این‌که سیستم آموزشی ایالات‌متحده دکترای دوم یا مراحل بالاتر را ارائه نمی‌دهد، اما برنامه‌های تحقیقاتی پسادکترا همچنان پا برجاست. بهتر است برای تصمیم‌گیری در مورد ادامه تحصیل در آمریکا از یک مرکز اعزام دانشجو و یا دفتر مهاجرتی مشاوره بگیرید تا به شما در یافتن بهترین فرصت تحصیلی کمک کند.

2-برای ادامه تحصیلتان منابع مالی تامین کنید. متأسفانه دولت آمریکا به دانشجویان بین‌المللی وام و کمک‌هزینه‌های تحصیلی ارائه نمی‌کند.

3-درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان را تکمیل کرده و ارسال کنید. در کشور آمریکا دانشگاه‌ها و کالج‌ها شرایط پذیرش‌شان را در سایت دانشگاه منتشر می‌کنند. این شرایط معمولاً شامل حداقل نمرات در آزمون‌های استاندارد ۳ مرحله‌ای است. برای کسب اطلاعات بیشتر الزامات تعیین‌شده توسط مرکز پذیرش دانشگاه مورد علاقه‌تان را دنبال کنید.

4- در مرحله بعد پس از موفقیت در کسب نامه پذیرش از دانشگاه مشخص، باید برای درخواست ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کنید.

5-از آنجایی‌ که انگلیسی ‌زبان اصلی این کشور محسوب می‌شود، باید مهارت‌های زبانی و اصطلاحات آکادمیک خود را تقویت کنید

اگر قصد زندگی در آمریکا را دارید و با هدف ادامه تحصیل آمریکا درخواست می دهید، باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. مهم ترین عواملی که راه را برای دریافت ویزا باز می کند شامل موارد زیر است:

*تمکن مالی بسیار خوب برای پوشش هزینه های زندگی و تامین شهریه های دانشگاه و خرج تحصیل

*داشتن گواهی پذیرش SEVP از موسسه آموزشی یا دانشگاه مورد نظر

*تسلط کامل به زبان انگلیسی

*دانشجویان بورسیه تحصیل آمریکا باید فرم  DS-2019 را از نهاد ارائه دهنده بورسیه یا دانشگاه دریافت کرده و پس از تکمیل همراه با درخواست ویزا ارائه به سفارت ارائه دهند

چرا تحصیل در آمریکا ؟

یکی از بهترین راه های مهاجرت به آمریکا اقدام از طریق ادامه تحصیل است. آمریکا با دارا بودن دانشگاهها و کالج های رتبه برتری دنیا بدون‌شک محبوب‌ترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می شود. این کشور یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته ترین سیستم‌های آموزشی جهان را دارد. بر مبنای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان QS در سال 2022 5 تا از مؤسسات آموزشی آمریکا در میان ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. با این اوصاف درک این‌که چرا دانشگاههای این کشور تا این حد پرطرفدار هستند، چندان سخت نیست.

سومین کشور پرجمعیت و وسیع دنیا که بزرگترین و پیشرفته ترین اقتصاد دنیا را در اختیار دارد، مسلما با تکنولوژی های نوین آموزشی و موقعیت های عالی تحقیقاتی بهترین مقصد برای رقم زدن آینده ای درخشان است. مهم ترین شهرهای دانشجویی آمریکا اعم از بوستون، شیکاگو، لس‌آنجلس، شهر نیویورک و سان‌فرانسیسکو سالانه شاهد درخواستهای بیشماری برای ادامه تحصیل هستند. در این کشور حدود 5000 کالج و دانشگاه فعالیت دارند که هر نوع رشته و علایقی را پاسخگو هستند.

کالج های آمریـکا

کالج ها موسسات آموزشی هستند که در رشته های مختلف اغلب بر آموزش های عملی برای ورود به بازار کار متمرکز شده اند. برای ادامه تحصیل آمریکا از طریق ورود به کالج به مدرک دیپلم و کسب حد نصاب لازم نمره آیلتس 5/5 یا تافل 61 نیاز دارید. در صورتی که حداقل نمره زبان را کسب نکرده باشید، می توانید از طریق گذراندن دوره های پیش نیاز زبان که در کالج برگزار می شود، به دوره های اصلی تحصیلی وارد شوید.

دانشگاه هایی که تحت عنوان کالج شناخته می‌شوند ۲ نوع اصلی هستند:

کالج‌های دولتی: مؤسسات بزرگ وابسته به دولت هستند که بودجه خود را از ایالتهایی که در آن قرار دارند دریافت می کنند. این موسسات آموزشی دانشجویان بیشتری دارند اما هزینه‌های شهریه شان پایین‌تر است. کالج‌های خصوصی: دانشگاه‌های کوچک‌تری هستند که از طریق تامین مالی از بخش خصوصی، هزینه‌های تحصیلی و کمک‌های بلاعوض هدایت می‌شوند. این مؤسسات دانشجویان کمتری داشته اما شهریه‌های بالاتری دارند.

ویزای دانشجویی آمریکا

تفاوتی ندارد که با چه هدفی قصد مهاجرت به ایالات‌متحده را داشته باشید، به هر حال برای ورود به این کشور باید ویزا دریافت کنید. اما ویزای دانشجویی مشمول ویزاهای غیر مهاجرتی F-1 است که رایج‌ترین نوع ویزا برای افراد مایل به ادامه تحصیل در کالج یا دانشگاه های این کشور است. قبل ‌از ارائه درخواست برای ویزا باید پذیرش افراد در دانشگاه و رشته موردنظر تایید شده باشد. در مرحله بعد باید در سامانه اطلاعات دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان ثبت‌نام کنید. برای این کار باید 350دلار (معادل ۲۵۳ پوند) هزینه پرداخت کنید.

در ایالات‌متحده نهادی به شکل وزارت آموزش مرکزی برای نظارت بر مؤسسات آموزش عالی وجود ندارد. هر ایالت تا حدودی کار کنترل نظام آموزشی را برعهده دارد. اما به‌ طورکلی مزیت تحصیل آمریکا این است که دانشگاه‌ها استقلال قابل‌توجهی در این کشور دارند. برنامه اعتبارسنجی سیستمی است که در آن مؤسسات به‌ طور داوطلبانه توافق می‌کنند که توسط همتایان خود ارزیابی شوند. چنین سازوکاری تضمین می‌کند که این مؤسسات به سطح اولیه ای از کیفیت در برنامه‌ریزی، امکانات و خدمات دست یافته اند. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مهم ترینهای

مهاجرت به کانادا

اولین قدم شما، پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی است که منافع شما را به بهترین نحو تضمین کند.


فهرست دانشگاههای کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


رشته ها ی تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


مطالب اختصاصی

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین اخذ اقامت اوکراین ، به مراتب از کشورهای دیگر مانند اروپا، روسیه ، چین، ترکیه، امارات و... آسان ...

تحصیل در مولداوی

تحصیل در مولداوی

تحصیل در کشور های خارجی از جمله پر متقاضی ترین روش ها برای مهاجرت است. دانشگاه ها از نظر سطح ...


بازار کار مشاغل در کانادا

کانادا کشوری آزاد، پویا و مملو از فرصت‌های شغلی است. بازارهای کاری کانادا بسیار گسترده هستند و تقریباً تمامی صنایع روز دنیا در این کشور فعال اند. کشور کانادا از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی، ثبات سیاسی و بازار کار در رده‌ی بهترین کشورها در جهان قرار دارد. برای ورود به بازارهای کاری کشور کانادا باید شناخت کافی از شرایط استخدام هر رشته و فرصت های شغلی موجود کسب کرد. در این بخش از سایت تراست اطلاعات جامعی از بازار کار مشاغل مختلف در کانادا برایتان فراهم آورده ایم.