021-79147

تحصیل در انگلیس

مقدمه

امروزه شرایط تحصیل در بسیاری از کشورها فراهم شده است. تحصیل در کشورهایی مثل انگلستان یک رؤیای غیر ممکن نیست و شما می‌توانید رؤیای تحصیل در انگلیس را به حقیقت تبدیل کنید. البته هر چیز با ارزشی آسان به دست نمی‌آید. تحصیل در این کشور شرایط خاص خود را دارد. شما می‌توانید با توجه به این شرایط اقدامات لازم را انجام دهید. همان طور که می‌دانید کشورهای خارجی مثل انگلستان، دانشگاه‌های بسیار معتبر و پیشرفته‌ای دارند. زمینه علمی این دانشگاه‌ها بسیار پیشرفته است و هر کسی دوست دارد در این دانشگاه‌ها تحصیل کند.

تحصیل در انگلیس برای بعضی از افراد آسان و برای بعضی بسیار دشوار است. همه چیز به شرایط شما به بستگی دارد. ما در این مقاله به صفر تا صد  تحصیل در کشور انگلستان اشاره می‌کنیم. پس از مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که آیا شرایط تحصیل در این کشور را دارید یا خیر.

چیزهایی که درباره تحصیل در انگلیس باید بدانید

اگر رؤیای تحصیل در انگلیس را دارید و نسبت به تحقق این رؤیا مصمم هستید، باید بدانید که این مسیر شاید یک مسیر دشوار باشد. در انتهای این مسیر دشوار شما به یک فرد بسیار موفق تبدیل خواهید شد. در ابتدا شما باید با کلیات و شرایط تحصیل در انگلستان آشنا شوید. آیا تصمیم گرفته‌اید که در چه رشته‌ای تحصیل کنید؟ در کدام دانشگاه این کشور قصد تحصیل دارید؟ تمامی این سؤال‌ها باید توسط شما پاسخ داده شوند. اگر هنوز این سؤالات بی پاسخ هستند، بهتر است هرچه سریع‌تر پاسخی معقول و مناسب برای آن‌ها بیایید.

اگر برای تحصیل در یک رشته درخواست ثبت می‌کنید، باید در آن رشته مهارت، تجربه، سوابق تحصیلی و غیره داشته باشید. اگر در رشته انتخابی، شرایط ذکر شده را نداشته باشید، این احتمال وجود دارد که با درخواست شما موافقت نشود.

برای تحصیل در انگلیس، شما باید اطلاعات کاملی در خصوص مدارک لازم و نحوه ثبت درخواست داشته باشید. شما باید در مورد کسب ویزای تحصیلی و همچنین هزینه و مخارج تحصیل در این کشور اطلاعات کسب کنید.

در نتیجه برای تحصیل در انگلیس باید به موارد ذکر شده توجه کنید. سعی کنید مراحل لازم را گام به گام طی کنید تا به بهترین شکل به نتیجه برسید.

شرایط لازم برای تحصیل در انگلیس

کشور انگلستان امکان تحصیل برای اتباع خارجی را فراهم کرده است. این کشور امکان تحصیل را با توجه به یک سری شرایط فراهم می‌کند. شرایط تعیین می‌کنند که آیا شما شایستگی تحصیل در انگلیس را دارید یا خیر. این شرایط ذکر شده تحت تأثیر عوامل زیر هستند:

  1. ملیت دانشجو
  2. سطح علمی دانشجو
  3. دانشگاه مورد نظر
  4. رشته تحصیلی مورد نظر دانشجو

این موارد جزو موارد اولیه محسوب می‌شوند و علاوه بر آن‌ها عوامل دیگری نیز در شرایط پذیرش شما تأثیر گذار هستند. در مرحله دوم عوامل زیر مورد بررسی قرار می‌گیرند:

  1. میزان مهارت دانشجو در زبان‌های خارجی

برای تحصیل در انگلیس باید در آزمون‌های زبان خارجی شرکت کرده و نمره خوبی کسب کنید. معتبرترین آزمون زبان از نظر این کشور، آزمون آیلتس است.

 

  1. تجربیات دانشجو

کشور انگلستان همواره درخواست‌های متعددی از دانشجویان برای تحصیل دریافت می‌کند. این کشور بر روی مهارت و تجربه تأکید زیادی دارد و از بین تمامی درخواست‌ها به کسانی بیشترین توجه را دارد که تجربه کافی را در رشته خود داشته باشند.

  1. نمره قبولی در آخرین مدرک تحصیلی

شاید بتوان گفت مهم‌ترین معیار انگلستان این است که شما در مقاطع تحصیلی قبلی چه نمراتی را کسب کرده‌اید. به دلیل رقابت بین دانشگاه‌های این کشور، هر کدام از دانشگاه‌ها به دنبال بالاترین نمرات هستند.

 

  1. آزمون ورودی

آزمون ورودی برای انتخاب بهترین دانشجویان از بین جمع کثیری از دانشجویان برگزار می‌شود. با این آزمون دانشجویان خارجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

  1. مصاحبه

آخرین مرحله تلاش برای پذیرش در انگلستان، قبولی در مصاحبه است. زمانی که تعداد درخواست‌ها و متقاضیان زیاد باشد، شرایط تحصیل در انگلیس سخت‌تر می‌شود. در این شرایط دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری مصاحبه اقدام می‌کنند.

بهترین دانشگاه‌های کشور انگلستان

زمانی که قصد دارید برای تحصیل در انگلیس اقدام کنید، باید بهترین دانشگاه‌های این کشور را شناسایی کنید. شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور پذیرش شوید. ما در این بخش لیستی از بهترین دانشگاه‌های انگلستان را برای شما گرد آوری کرده‌ایم. بهترین دانشگاه‌های انگلستان به ترتیب رتبه علمی عبارت‌اند از:

  1. دانشگاه آکسفورد

آکسفورد، در کل جهان رتبه 5 را دارد. علاوه بر این رتبه، این دانشگاه بهترین دانشگاه اروپا و انگلستان محسوب می‌شود.

  1. دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج، دومین دانشگاه برتر اروپا و انگلستان است. همچنین این دانشگاه رتبه هشتم را در بین دانشگاه‌های جهانی کسب کرده است.

 

  1. دانشگاه کالج لندن

دانشگاه کالج لندن از جمله دانشگاه‌های معتبر و برتر جهان محسوب می‌شود و در انگلستان و اروپا رتبه سوم را کسب کرده است.

از سایر دانشگاه‌های معتبر انگلستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امپریال کالج لندن
  2. دانشگاه ادینبورگ
  3. دانشگاه کینگز کالج لندن
  4. دانشگاه منچستر
  5. دانشگاه گلاسکو
  6. دانشگاه بیرمنگام

نحوه ثبت درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان

برای ثبت درخواست تحصیل در انگلیس باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا در سایت UCAS  که مربوط به ثبت درخواست در مقطع کارشناسی است، ثبت نام کنید.
  2. برای 5 الی 10 دانشگاه در این سایت درخواست ثبت کنید.
  3. مدارک تحصیلی خود را بارگذاری کنید.
  4. از طریق بخش مالی اقدامات لازم را انجام دهید.
  5. یک بیانیه تهیه و در سایت ثبت کنید.

نحوه ثبت در خواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان

امکان تحصیل در انگلیس برای مقطع کارشناسی ارشد نیز وجود دارد. جهت ثبت درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان باید، به سایت یا همان درگاه اینترنتی UKPASS مراجعه کنید. مراحل بعدی این درخواست نیز مشابه در خواست تحصیل در مقطع کارشناسی است که به آن اشاره کردیم.

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مهم ترینهای

مهاجرت به کانادا

اولین قدم شما، پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی است که منافع شما را به بهترین نحو تضمین کند.


فهرست دانشگاههای کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


رشته ها ی تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


مطالب اختصاصی

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین اخذ اقامت اوکراین ، به مراتب از کشورهای دیگر مانند اروپا، روسیه ، چین، ترکیه، امارات و... آسان ...

تحصیل در مولداوی

تحصیل در مولداوی

تحصیل در کشور های خارجی از جمله پر متقاضی ترین روش ها برای مهاجرت است. دانشگاه ها از نظر سطح ...


بازار کار مشاغل در کانادا

کانادا کشوری آزاد، پویا و مملو از فرصت‌های شغلی است. بازارهای کاری کانادا بسیار گسترده هستند و تقریباً تمامی صنایع روز دنیا در این کشور فعال اند. کشور کانادا از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی، ثبات سیاسی و بازار کار در رده‌ی بهترین کشورها در جهان قرار دارد. برای ورود به بازارهای کاری کشور کانادا باید شناخت کافی از شرایط استخدام هر رشته و فرصت های شغلی موجود کسب کرد. در این بخش از سایت تراست اطلاعات جامعی از بازار کار مشاغل مختلف در کانادا برایتان فراهم آورده ایم.