021-79147

تحصیل در بلاروس

تحصیل در بلاروس این روزها متقاضیان زیادی دارد. هر فردی که قصد مهاجرت و تحصیل به این کشور را داشته باشد، باید درباره آن اطلاعات زیادی به دست آورد. دانشگاه های آن را بشناسد و بداند که چه رشته هایی در آنها تدریس می شوند و از چه امکاناتی برخوردار هستند. کسب اطلاعات بیشتر به این متقاضیان کمک می کند که بتوانند انتخاب دقیق تری داشته باشند و درباره محل سکونت خود در مدت تحصیل آگاهانه تر عمل کنند.

شرایط تحصیل در بلاروس در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

پیش از اقدام برای تحصیل در بلاروس باید به این نکته توجه داشت که این کشور آسیایی نیست و در شرق قاره اروپا قرار گرفته است. اما جزئی از اتحادیه شینگن نیست. درست است که زبان رسمی کشور روسی است، اما در دانشگاه ها برای تدریس از زبان انگلیسی هم استفاده می شود. برای این که دانشجو بتواند به زبان انگلیسی در آنها تحصیل کند، باید نمره 6 آیلتس داشته باشد. به علت هزینه های کمی که تحصیل در این کشور دارد، همواره مورد توجه جوانان ایرانی بوده است. مانند همه دانشگاه های دنیا، برای پذیرش در رشته های کارشناسی این کشور لازم است که متقاضی مدرک دیپلم را در پایان تحصیلات دبیرستان دریافت کرده باشد. 

دانشجویانی که بتوانند در دانشگاه های بلاروس پذیرفته شوند، حق 10 تا 15 ساعت کار در هفته را خواهند داشت. این مسئله برای دانشجویانی که در فکر کسب درآمد در حین تحصیل هستند اهمیت زیادی دارد. برای تحصیل در رشته های پزشکی دانشجو موظف است دوره 9 ماهه تا یک ساله پیش پزشکی را بگذراند. بعد از قبولی در آزمون این دوره می تواند برای تحصیل وارد دانشگاه شود.

برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد باید به این نکته توجه داشت که تنها برای برخی از رشته ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. آنها که زبان این کشور را نمی دانند می توانند با شرکت در کلاس های 9 ماهه آموزش زبان بلاروسی شرکت کنند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی به نمره آیلتس 6.5 نیاز است. در این مقطع دانشجو حق 15 تا 20 ساعت کار در هفته را داراست. شروع ترم اول تحصیلی در این کشور از ماه سپتامبر تا ژانویه و شروع ترم دوم از فوریه تا جولای است.

شرایط تحصیل در بلاروس در مقطع دکتری

تحصیل در بلاروس و شرکت در مقطع دکتری در دانشگاه های این کشور نیازمند یادگیری زبان روسی است. به طور حتم لازم است که فرد مدرک کارشناسی ارشد و رزومه خوبی برای آزمون داشته باشد. زبان انگلیسی در این مقطع کارایی در دانشگاه ندارد. متقاضی این مقطع می تواند با سطح پایین زبان روسی هم وارد دانشگاه شود. اما اول لازم است که یک سال این زبان را خوب بیاموزد و بعد از گذراندن آزمون قبولی می تواند برای تحصیل در دکتری اقدام کند. در صورتی که رشته ای باشد که دانشگاه مقطع دکتری آن را به زبان انگلیسی تدریس کند، دانشجو برای ورود باید نمره 7 از آیلتس دریافت کرده باشد. ترم تحصیلی این مقطع از نوامبر شروع و تا اکتبر طول می کشد.

تحصیل در بلاروس در مقطع دکتری به صورت پژوهشی است و دانشجو در پایان 3 یا 4 سال تحصیل خود باید بتواند از تحقیقات خود دفاع به عمل آورد. دانشجویان این مقطع اجازه 30 ساعت کار در هفته برای تأمین معاش خود را دارند.

بورسیه تحصیلی در بلاروس

تحصیل در بلاروس به صورت بورسیه با توجه به پایین بودن هزینه های تحصیل نیاز نیست. اما ناممکن نیست و متقاضیان می توانند بعد از تحصیل در این کشور در صورت داشتن شرایط لازم بورسیه دریافت کنند. به طور کل، امکان گرفتن بورسیه برای رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود ندارد. تنها دانشجویان مقطع دکتری هستند که می توانند از این مزیت بهره مند شوند. برای این که متقاضی بتواند از همان ابتدا برای تحصیل بورسیه دریافت کند، باید یک رزومه تحصیلی بسیار قوی داشته باشد. انواع بورسیه که می توان برای تحصیل در کشور بلاروس دریافت کرد عبارت اند از:  

·        بورسیه ملی بلاروس که بالاترین ارزش را در میان بقیه داراست که تنها به مدیرهای طرح های اجتماعی و مدیرهای پروژه های مهم داده می شود. این بورسیه ماهانه به متقاضیان داده می شود.

·        بورسیه تحصیلی ریاست جمهوری به متقاضیانی داده می شود که تمام وقت در مؤسسه های آموزش عالی دولتی تحصیل می کنند و دارای مدرک کارشناسی معتبر هم هستند. این بورسیه برای یافتن دانشجوهای بین المللی برای کار و تحصیل در بلاروس به وجود آمده است.

·        بورسیه غیر انتفاعی و سازمان های تجاری را مؤسسه ها و سازمان های تجاری و غیر دولتی به دانشجویان می دهند. برای استفاده از این بورسیه دانشجویان باید شرایط خاصی داشته باشند.

·        بورسیه تحصیلی دکتری به دانشجویانی داده می شود که رزومه خیلی خوبی داشته باشند یا بتوانند در حین تحصیلی فعالیت بسیار خوبی از خود نشان دهند.

 

در کل، هزینه تحصیل در بلاروس و زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است و تعداد کسانی که از پس این هزینه بر بیایند کم نیست. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مهم ترینهای

مهاجرت به کانادا

اولین قدم شما، پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی است که منافع شما را به بهترین نحو تضمین کند.


فهرست دانشگاههای کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


رشته ها ی تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


مطالب اختصاصی

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین اخذ اقامت اوکراین ، به مراتب از کشورهای دیگر مانند اروپا، روسیه ، چین، ترکیه، امارات و... آسان ...

تحصیل در مولداوی

تحصیل در مولداوی

تحصیل در کشور های خارجی از جمله پر متقاضی ترین روش ها برای مهاجرت است. دانشگاه ها از نظر سطح ...


بازار کار مشاغل در کانادا

کانادا کشوری آزاد، پویا و مملو از فرصت‌های شغلی است. بازارهای کاری کانادا بسیار گسترده هستند و تقریباً تمامی صنایع روز دنیا در این کشور فعال اند. کشور کانادا از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی، ثبات سیاسی و بازار کار در رده‌ی بهترین کشورها در جهان قرار دارد. برای ورود به بازارهای کاری کشور کانادا باید شناخت کافی از شرایط استخدام هر رشته و فرصت های شغلی موجود کسب کرد. در این بخش از سایت تراست اطلاعات جامعی از بازار کار مشاغل مختلف در کانادا برایتان فراهم آورده ایم.