021-79147

تولد فرزند در انگلیس

اخذ اقامت با تولد فرزند در انگلیس

امروزه یکی از روش های رایج اخذ اقامت در انگلیس، تولد فرزند می باشد. هر ساله درصد زیادی از ایرانیان به منظور امنیت، رفاه و آسایش بیشتر، به کشور های خارجی مهاجرت می کنند. یکی از محبوب ترین و پر تقاضا ترین کشور های خارجی، انگلیس می باشد. روش های متنوع و گوناگونی برای اخذ اقامت انگلیس وجود دارند که تولد فرزند یکی از آن ها می باشد. به دلیل اینکه انگلستان یکی از بهترین کشور های دنیا برای زندگی می باشد، افراد زیادی در رابطه با قانون تولد فرزند در انگلیس سوال می پرسند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی را در مورد اخذ اقامت با تولد فرزند در انگلیس در اختیار شما بگذاریم، لذا ما را همراهی کنید.

اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در انگلیس

یکی از قدرتمندترین کشورهای قاره اروپا، انگلستان می باشد. جمعیت این کشور زیبا و پیشرفته حدود 53 میلیون نفر می باشد. اکثر مردم انگلستان پیرو دین مسیح می باشند. همچنین واحد پول انگلستان پوند می باشد که بسیار با ارزش محسوب می شود. زبان این کشور انگلیسی می باشد و مردم سراسر جهان با آن آشنایی دارند. افراد زیادی از سراسر جهان خواهان گرفتن اقامت دائم انگلستان می باشند. گرفتن تابعیت هر کشوری از طریق تولد فرزند، کار آسانی نمی باشد و شرایط خاص خود را دارند.

افراد می توانند از طریق تولد فرزند در انگلیس، تابعیت آنجا را دریافت کنند، اما به این نکته دقت کنید که گرفتن اقامت آنجا، دارای پیچیدگی های فراوانی می باشد و افراد باید شرایط خاصی داشته باشند. به صورت کلی گرفتن اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند از 2 قانون اصل خاک و اصل خون پیروی می کند. هر کدام از این قوانین دارای شرایط خاص خود می باشند که در ادامه متن، آن ها را کاملا توضیح خواهیم داد.

اصل خاک

اصل خاک تولد فرزند در انگلیس به معنای این می باشد که نوزادی در قلمرو و خاک کشور انگلستان متولد شود. افراد می توانند به چندین صورت از طریق اصل خاک نسبت به دریافت اقامت دائم انگلستان اقدام کنند.

اصل خاک؛ والدین فرزند قبل از تولد او اقامت دائم انگلستان را دریافت کرده باشند:

کودکانی که پس از سال 1983 متولد شده اند، می توانند نسبت به اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در انگلیس اقدام کنند. مهمترین شرط این قانون این است که پدر یا مادر و یا هر دو والدین نوزاد، باید قبل از تولد نوزاد، اقامت آنجا را کسب کرده باشند. فرزندانی که دارای این شرط هستند، می توانند از طریق پر کردن Form MN1 و تحویل آن به اداره مهاجرت انگلستان، نسبت به گرفتن تابعیت آنجا اقدام کنند.

دقت کنید که برای اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد فرزند، باید سن فرزندان کمتر از 17 سال و 6 ماه باشد. ( در غیر اینصورت باید به صورت اخذ اقامت انگلیس بزرگسالان اقدام کنید. ) در صورتی که فرزند دارای تابعیت و شهروندی کشور دیگری باشد، باید قبل از هر کاری، تابعیت کشور پیشین خود را از دست دهد. فرزندانی که سه شرط زیر را داشته باشند، به صورت خودکار اقامت انگلستان را دریافت می کنند: 1- والدین آن ها عضو نیروی نظامی انگلستان باشد. 2- والدین قبل از تولد نوزاد، حداقل سه سال اقامت دائم بریتانیا را داشته باشند. 3- هر دو والدین فرزند شهروند بریتانیا باشند.

اصل خاک؛ والدین فرزند قبل از تولد او، اقامت دائم انگلستان را نداشته باشند:

فرزندانی که والدین آن ها قبل از تولد او، دارای شهروندی انگلستان نمی باشند، می توانند به صورت دیگری نسبت به اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در انگلیس اقدام کنند. این کودکان به شرطی می توانند نسبت به دریافت اقامت انگلستان اقدام کنند که تا 10 سالگی  در آن کشور زندگی کرده باشد. این کودکان باید تا قبل از ده سالگی در خاک انگلستان باشند. ( این افراد می توانند به صورت محدود از کشور خارج شوند، به صورتی که هر سال می توانند کمتر از 90 روز به خارج از کشور بروند. ) بنابراین این کودکان باید تا ده سالگی کمتر از 900 روز در کشور های غیر از انگلستان زندگی کرده باشند. ( در صورتی که بیشتر از 900 روز باشد، باید در فرم مربوطه دلیل موجه ذکر کنند. )

این افراد برای دریافت اقامت از طریق تولد فرزند در انگلیس، باید فرم T را پر کنند و آن را تحویل اداره مهاجرت بدهند. دقت کنید در صورتی که یکی از والدین فرزند، بتواند تا قبل از ده سالگی اقامت دائم انگلستان را کسب کند، می تواند نسبت به اخذ اقامت فرزند خود نیز اقدام کند. ( این کودکان باید قبل از سال 2010 به دنیا آمده باشند. ) فرزندانی که بعد از سال 2010 به دنیا آمده اند، باید یکی از والدین او قبل از ده سالگی عضو نیرو های مسلح شوند.

اصل خاک؛ در صورتی که بچه به فرزندخواندگی گرفته شود:

در صورتی که یکی یا هر دو والدین کودکی که به فرزندخواندگی گرفته شده است، دارای تابعیت انگلستان باشد، به صورت خودکار به کودک اقامت دائم آنجا داده می شود.

اصل خون تولد فرزند در انگلیس

یکی دیگر از اصل های تولد فرزند در انگلیس، اصل خون می باشد. اصل خون بدین معنا می باشد که بچه ای توسط والدین انگلیسی در کشور دیگری متولد شود. در صورتی که هر دو والدین کودک انگلیسی باشند، به صورت خودکار به او تابعیت انگلیسی داده می شود. در صورتی که پدر کودک انگلیسی باشد، اما مادر او انگلیسی نباشد، برای دریافت اقامت دائم انگلستان باید فرم Form UKF را پر کند. در صورتی که شرایط شما غیر از موارد ذکر شده می باشد، به شما توصیه می کنیم که حتما با مشاوران ما تماس بگیرید و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

موسسه ما دارای چندین سال سابقه کاری و تجربه در این زمینه می باشد و می تواند به بهترین شیوه شما را راهنمایی کند. هر کدام از مشاوران با کل قوانین اقامت دائم انگلیس آشنایی دارند. در صورتی که در رابطه با تولد فرزند در انگلیس به راهنمایی نیاز دارید، با ما ارتباط برقرار کنید. مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف خواهند کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مهم ترینهای

مهاجرت به کانادا

اولین قدم شما، پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی است که منافع شما را به بهترین نحو تضمین کند.


فهرست دانشگاههای کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


رشته ها ی تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


مطالب اختصاصی

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین اخذ اقامت اوکراین ، به مراتب از کشورهای دیگر مانند اروپا، روسیه ، چین، ترکیه، امارات و... آسان ...

تحصیل در مولداوی

تحصیل در مولداوی

تحصیل در کشور های خارجی از جمله پر متقاضی ترین روش ها برای مهاجرت است. دانشگاه ها از نظر سطح ...


بازار کار مشاغل در کانادا

کانادا کشوری آزاد، پویا و مملو از فرصت‌های شغلی است. بازارهای کاری کانادا بسیار گسترده هستند و تقریباً تمامی صنایع روز دنیا در این کشور فعال اند. کشور کانادا از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی، ثبات سیاسی و بازار کار در رده‌ی بهترین کشورها در جهان قرار دارد. برای ورود به بازارهای کاری کشور کانادا باید شناخت کافی از شرایط استخدام هر رشته و فرصت های شغلی موجود کسب کرد. در این بخش از سایت تراست اطلاعات جامعی از بازار کار مشاغل مختلف در کانادا برایتان فراهم آورده ایم.