021-79147

سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاری در آمریکا رویای بسیاری از افراد در سراسر جهان محسوب می‌شود. کشور آمریکا از جنبه‌های مختلفی برای غیر بومی‌ها جذابیت دارد. برخورداری از امکانات آموزش عالی برای مهاجرین تحصیلی، فرصت‌های عالی شغلی و کسب‌وکار برای مهاجرین کاری و حتی جذابیت‌های گردشگری و تفریحی برای توریست‌های سرتاسر دنیا شگفت انگیز است. اما یکی از روش‌های پرطرفدار ورود به این کشور سرمایه گذاری می‌باشد.

بسیاری از متقاضیان به دنبال اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری هستند. بد نیست بدانید برخی از روش‌های سرمایه گذاری، مانند خرید ملک، منجر به اقامت این کشور نمی‌شود. بنابراین لازم است آگاهی خود را قبل از شروع هر کاری گسترش دهید.

روش های سرمایه گذاری در کشور آمریکا

سرمایه گذاری در سومین کشور بزرگ جهان رویایی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد. برخی از این روش‌ها می‌تواند متقاضی را به دریافت اقامت دائم و تابعیت آمریکایی نزدیک کند. البته برخی دیگر از روش‌ها هیچ امتیازی برای رسیدن به گرین کارت نداشته و تنها به منزله یک تجارت برای افراد غیر بومی محسوب می‌شود.

سرمایه گذاری در امریکا از طریق خرید ملک

از جمله روش های سرمایه گذاری در کشور آمریکا خرید ملک است. خریدن ملک نه تنها در ایالات متحده بلکه در هر کشور دیگری مانند ترکیه، اسپانیا، ایتالیا و … یک فرصت ایده آل برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. با این حال کشور آمریکا بر خلاف کشورهایی نظیر ترکیه به صاحبین ملک و املاک اقامت دائم ارائه نمی‌دهد. نکته‌ای که در این زمینه حائز اهمیت است، ورود به خاک این کشور و خرید ملک است. فرد متقاضی باید به یک روش دلخواه، مثلا توریستی، وارد کشور شده و در یکی از ایالت‌های این کشور نسبت به خرید املاک اقدام کند.

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ویزای EB5

چنانچه به فکر دریافت اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری هستید، قطعا باید روی خرید املاک خط بکشید. برای این کار روش‌هایی نظیر کارآفرینی گزینه مناسبی هستند. طبق قوانین آمریکا با کارآفرینی می‌توان ویزای EB5 این کشور را دریافت کرد. با اخذ این ویزا می‌توانید پس از چند ماه برای دریافت اقامت دائم نیز اقدام نمایید. لازم به ذکر است کارآفرینی در ایالات متحده به 2 صورت انجام می‌شود:

  • کارآفرینی با 900 هزار دلار: در این روش فرد سرمایه گذار باید کسب‌وکار خود را در مناطق محروم آغاز کند. همچنین شرط اصلی برای پذیرش کسب‌وکار ایجاد اشتغال حداقل برای 10 نفر می‌باشد.
  • کارآفرینی با 1.8 میلیون دلار: در این روش نیز فرد متقاضی می‌تواند در شهرهای بزرگ کسب‌وکار خود را شروع کند. البته شرط اصلی این روش نیز همچنان ایجاد اشتغال برای 10 نفر خواهد بود.
  • نکته: مزیت اصلی ویزای EB5 عدم نیاز به مدرک زبان، سابقه مدیریتی و حتی تحصیلات عالی می‌باشد.

سرمایه گذاری در امریکا از طریق ویزای E2

یکی دیگر از گزینه‌ها برای سرمایه گذاری در کشور آمریکا خرید یک بیزینس نسبتا کوچک است. تقریبا تمام مزایا و شرایط این روش مشابه سرمایه گذاری از طریق ویزای EB5 است، با این تفاوت که حداقل سرمایه مورد نیاز بسیار کمتر است. برای درخواست این ویزا باید حداقل 50 درصد سهام کسب‌وکار مربوطه به نام فرد متقاضی باشد. اگر سرمایه لازم برای دریافت ویزای EB5 در دسترس نیست، بهترین راهکار استفاده از این روش می‌باشد. لازم به ذکر است این ویزا به تعداد محدود و تنها برای کشورهایی که با دولت آمریکا روابط دوستانه دارند، صادر می‌گردد.

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

خرید اوراق قرضه دولتی یکی دیگر از گزینه‌های سرمایه گذاری در هر کشوری است. آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد با خرید اوراق قرضه در کشورش تجارت کنند. با توجه به این که خرید این اوراق بدون ریسک و خطر نیست، با خرید آن فرصت اقامت دائم نیز برای متقاضی وجود دارد. البته این نوع سرمایه گذاری یکی از کم خطرترین روش‌ها برای تزریق سرمایه در امریکا می‌باشد، چرا که امکان کلاهبرداری در آن به حداقل میزان ممکن می‌رسد.

  • نکته: برای اخذ اقامت این کشور از طریق خرید اوراق قرضه حداقل به 1 میلیون دلار سرمایه نیاز است.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مهم ترینهای

مهاجرت به کانادا

اولین قدم شما، پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی است که منافع شما را به بهترین نحو تضمین کند.


فهرست دانشگاههای کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


رشته ها ی تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


مطالب اختصاصی

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین اخذ اقامت اوکراین ، به مراتب از کشورهای دیگر مانند اروپا، روسیه ، چین، ترکیه، امارات و... آسان ...

تحصیل در مولداوی

تحصیل در مولداوی

تحصیل در کشور های خارجی از جمله پر متقاضی ترین روش ها برای مهاجرت است. دانشگاه ها از نظر سطح ...


بازار کار مشاغل در کانادا

کانادا کشوری آزاد، پویا و مملو از فرصت‌های شغلی است. بازارهای کاری کانادا بسیار گسترده هستند و تقریباً تمامی صنایع روز دنیا در این کشور فعال اند. کشور کانادا از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی، ثبات سیاسی و بازار کار در رده‌ی بهترین کشورها در جهان قرار دارد. برای ورود به بازارهای کاری کشور کانادا باید شناخت کافی از شرایط استخدام هر رشته و فرصت های شغلی موجود کسب کرد. در این بخش از سایت تراست اطلاعات جامعی از بازار کار مشاغل مختلف در کانادا برایتان فراهم آورده ایم.