021-79147

مهاجرت به کانادا

با دریافت ویزاهای اقامت موقت شما می توانید برای مدت مشخصی در کانادا بمانید و پس از آن باید به کشور خودتان بازگردید. البته راه های تبدیل ویزای موقت به اقامت دائم کانادا وجود دارد.

 

برنامه مهاجرتی مناسب خود را (به صورت تخمینی و نه دقیق) پیدا کرده و سیر تا پیاز آن برنامه مهاجرتی را مطالعه کنید!

رایج ترین شیوه های مهاجرت کانادا

 

امروزه موضوع مهاجرت کانادا را می توان در جمع های بسیاری شنید. افراد بسیاری هستند که بنا به دلایل مختلف قصد دارند به کانادا مهاجرت کرده و در آنجا مقاصد و اهداف خویش را دنبال کنند. مسلماً اقتصاد رشد یافته و شرایط خوب این کشور ، انگیزه اصلی رفتن به کانادا است. چنانچه شما نیز قصد دارید به کانادا سفر کنید، نیاز است قبل از هر اقدامی اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید. این متن می کوشد تا شما را با نکات و پیچ و خم این راه آشنا نموده و اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارد. قبل از هر چیزی اجازه بدهید، یک نکته ای را با شما در میان بگذاریم. بالغ بر هفتاد شیوه برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که ما در این پست به اصلی ترین و پرکاربردترین آن‌ها اشاره می کنیم.

چنانچه قصد رفت و آمد های مکرر به کانادا برای مقاصد کاری، تفریحی و یا تحصیلی را دارید، می توانید برای دریافت ویزای مولتی کانادا اقدام کنید. در حقیقت، ویزای مولتی کانادا یا ویزای مالتیپل کانادا را می توان نوعی ویزای توریستی کانادا دانست که، این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید چندین بار به صورت موقت به کانادا سفر کنید.

در این صورت به جای ارائه درخواست مکرر برای رفتن به کانادا، تنها با یک بار درخواست برای ویزای مولتی کانادا، می توانید برای چند سال به صورت مکرر به کانادا سفر کنید. در مدت تعیین شده، فرد دارنده ویزای مالتیپل کانادا می تواند به کانادا رفت و آمد داشته باشد و هر بار به اندازه ۶ ماه در این کشور اقامت کند.

مهاجرت کانادا از چند مسیر می تواند صورت بگیرید. یکی از این مسیرها گرفتن ویزای کاری است. البته ویزای کاری بهترین شیوه برای مهاجرت به این کشور می باشد. اما فراموش نکنید که سختی ها و دشواری های خاص خود را داراست. افراد در این شیوه به‌وسیله برنامه‌هایی چون اکسپرس اینتری، طرح های استانی و خود اشتغالی قادرند، اقامت در این کشور را به دست بیاورند. خوب است این نکته را نیز بازگو کنیم که در این شیوه شرایطی مانند سابقه کار، متأهل یا مجرد بودن، دارا بودن مدرک زبان و سن متقاضی مورد سنجش قرار می گیرد. همچنین برای گرفتن این نوع ویزا، عرضه مدارکی مانند پاسپورت، مدارک شغلی و آموزشی، گواهینامه سلامت و عدم سوءپیشینه و بالاخره دعوت‌نامه بسیار الزامی می باشد.

 

گفتنی است مهاجرت کانادا اگر با درخواست کاری از طرف یک کارفرما در این کشور صورت بگیرد، یک امتیاز محسوب شده و مسیر رفتن به این کشور را هموارتر می کند. ارائه جاب آفر می تواند دریافت اقامت فرد را تسریع کرده و روند اداری آن را تسهیل نماید. هزینه ای که برای گرفتن این نوع ویزا از فرد متقاضی گرفته می شود، در سال دو هزار و بیست‌ودو، در بردارنده هزینه هایی است که به سفارت کانادا مرتبط می شود. فرد متقاضی لازم است متناسب به نوع ویزای خود، این هزینه را پرداخت نماید. قابل‌ذکر است، این هزینه برای فرد متقاضی نزدیک به چهار دلار کانادا برآورد شده است.

 

مهاجرت کانادا از مسیر خوداشتغالی نیز فراهم است. کافی است فرد در زمینه خاصی مهارت و تجربه بالایی داشته باشد. این افراد به قصد کارآفرینی و اشتغال‌زایی به این کشور مهاجرت می‌کنند. از آنجا که این نوع ویزا بسیار پر درخواست بوده، دولت کانادا برای آن محدودیت‌هایی قائل شده است. لذا تنها افرادی قادر به اخذ ویزای این کشور هستند که در یک یا چند زمینه کاری مهارت و تجربه کافی داشته باشند و کانادا نیز به آن‌ها نیاز داشته باشد. شرایطی که برای این افراد در نظر گرفته می‌شود، عبارت‌اند از :

  • به همراه داشتن کلیه مدارک لازم برای پذیرش،
  • دارا بودن تجربه و مهارت لازم،
  • در اختیار داشتن گواهی سلامت و نداشتن سوءپیشینه،
  • وضعیت معیشتی و مالی مناسب.

ویزای تحصیلی  برای مهاجرت کانادا از دیگر روش های موجود و پر تقاضا برای دریافت اقامت است. این نوع شیوه مهاجرت بسیار خواهان داشته و بیشتر در بین جوانان طرفدار دارد. برای گرفتن ویزای تحصیلی لازم است این شرایط را داشته باشید:

  • در اختیار داشتن مدرک زبان و مهارت و تسلط در زبان‌های فرانسه یا انگلیسی،
  • داشتن مدرک تحصیلی،
  • داشتن دعوت‌نامه از طرف دانشگاه‌های کانادا،
  • وضعیت مالی خوب،
  • داشتن سلامت کامل و گواهینامه سلامت پزشکی،

در اختیار داشتن برگه های پر شده مربوط به پذیرش

مهاجرت کانادا به وسیله اخذ ویزای تحصیلی متضمن هزینه هایی است. ضمن پرداخت هزینه های سال نخست آموزش و زندگی، لازم است برای گرفتن مجوز تحصیل، انگشت‌نگاری، معاینات جسمانی، قبولی در دانشگاه نیز هزینه هایی پرداخت کنید.

یکی دیگر از راه هایی که می تواند مهاجرت کانادا را هموار نماید، ازدواج با یکی از شهروندان کانادایی است. این مسیر نیز مشکلات و ایرادات خاص خود را دارد. گفتنی است، شرایط ازدواج با شهروندان کانادایی بسیار محدود و سخت شده است . تنها کسانی می توانند از پس ‌این مراحل دشوار برآیند که هدف واقعی آنها زندگی مشترک باشد. برای اخذ این نوع ویزا مدارکی مانند میزان حقوق، توانایی تأمین هزینه‌های زندگی، دارایی و تمول و مسکن مناسب لازم است. دریافت این نوع ویزا، شامل هزینه هایی است که مرتبط با اسپانسرشیپ می‌باشد.

اخذ اقامت کانادا با فرزند آوری

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مهم ترینهای

مهاجرت به کانادا

اولین قدم شما، پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی است که منافع شما را به بهترین نحو تضمین کند.


فهرست دانشگاههای کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


رشته ها ی تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


مطالب اختصاصی

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین اخذ اقامت اوکراین ، به مراتب از کشورهای دیگر مانند اروپا، روسیه ، چین، ترکیه، امارات و... آسان ...

تحصیل در مولداوی

تحصیل در مولداوی

تحصیل در کشور های خارجی از جمله پر متقاضی ترین روش ها برای مهاجرت است. دانشگاه ها از نظر سطح ...


بازار کار مشاغل در کانادا

کانادا کشوری آزاد، پویا و مملو از فرصت‌های شغلی است. بازارهای کاری کانادا بسیار گسترده هستند و تقریباً تمامی صنایع روز دنیا در این کشور فعال اند. کشور کانادا از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی، ثبات سیاسی و بازار کار در رده‌ی بهترین کشورها در جهان قرار دارد. برای ورود به بازارهای کاری کشور کانادا باید شناخت کافی از شرایط استخدام هر رشته و فرصت های شغلی موجود کسب کرد. در این بخش از سایت تراست اطلاعات جامعی از بازار کار مشاغل مختلف در کانادا برایتان فراهم آورده ایم.