021-79147

تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی

تحصیل در رومانی که هزینه زندگی در آن جز متعادلترین قیمت ها در کل اتحادیه اروپا است و در واقع ، استانداردهای عالی تحصیلی با هزینه های معقول را یک جا دارد ، می تواند از بهترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی باشد ؛ هزینه های کم در رومانی باعث شده که این کشور به یک مقصد آموزش رقابتی در اروپا تبدیل شود.

آموزش در کشور رومانی در سطح بالایی قرار دارد و دانشگاه های این کشور مدارک معتبری را در سطح جهان ارائه می دهند. پایتخت این کشور بخارست است و دارای دانشگاه های برتر این کشور میباشد. دانشگاه های این کشور به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم شده اند.

با توجه به اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپاست مدرک دانشگاهی آن مورد پذیرش در سایر کشورهای اروپایی است. و دانشگاه های پزشکی آن مورد تایید وزارت بهداشت میباشد.

افرادی که قصد تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی دارند باید مدرک آیلتس با نمره 6 ارائه دهند. البته مدرک زبان Cambridge ESOL , TOEFL, British council , Pearson Test, GCE, Trinity College London, Boston Education Service نیز مورد تایید میباشد.
زبان تحصیل در این کشور به زبان رومانیایی می باشد . مدت زمان تحصیل کارشناسی در رومانی 4 سال است.
دانشجویانی که وارد این کشور می شوند اجازه کار 10 تا 15 ساعت در هفته را دارند. البته این اجازه کار نمی تواند تمام هزینه های زندگی فرد را پوشش دهند و فرد باید حتما از کشور خود پوشش های مالی کافی را داشته باشد. از سایر مواردی که متقاضیان باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به آن توجه داشته باشند ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد.

تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی ارشد
تحصیل در رومانی در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور است. تحصیل کارشناسی ارشد در رومانی نیاز به ارائه مدارک آیلتس 6/5 است.
مدت زمان تحصیل در این مقطع حدودا 2 سال است. تحصیل به زبان رومانیایی و انگلیسی در دانشگاه های رومانی امکان پذیر می باشد. اجازه کار در حین تحصیل بسیار مهم است و متقاضیان می توانند به صورت پاره وقت (15 تا 20 ساعت در هفته) در این کشور مشغول به کار می شوند. اصولا افرادی که در این کشور مشغول به تحصیل می باشند پس از تحصیل وارد بازار کاری این کشور می شوند. هزینه های تحصیل در این مقطع بین 3000 تا 5000 یورو می باشد.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در رومانی

ابن روزها جوانان زیادی به دنبال تحصیل در انواع رشته های پزشکی و دندانپزشکی هستند و کشور های زیادی را به عنوان مقصد برای تحصیل انتخاب می کنند که کشور رومانی بعلت مورد تایید بودن وزارت بهداشت ، حضور در اتحادیه اروپا، اخذ اقامت بعد از تحصیل ، از جمله کشورهایی می باشد که مقصد مناسبی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می باشد.
اکثر افراد متقاضی تحصیل در رومانی در رشته های پزشکی به علت کیفیت مطالعه، امکان انتخاب زبان برای یادگیری (رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی) در این کشور مشغول می شوند.
وقتی فردی در مقاطع پزشکی در رومانی فارغ التحصیل می شود دارای مدارک شناخته شده در سراسر اروپا و فراتر از آن در کشورهای دیگر نیز هستند و همچنین به عنوان یک پزشک با تجربه شناخته می شود.

تحصیل در رومانی – هزینه تحصیل در رومانی

هزینه تحصیل در رومانی با توجه به دانشگاه انتخابی و رشته تحصیلی متفاوت می باشد و تقریبا بین 2500 تا 5000 یورو در سال متغیر است. هزینه تحصیل در رومانی در رشته های پزشکی مبلغی حدود 7000 تا 9000 یورو در برخی از دانشگاه های رومانی می باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در رومانی

1- دانشگاه پزشکی بخارست:
این دانشگاه جز برترین دانشگاه های پزشکی در اروپا به شمار میرود. این دانشگاه در شهر بخارست پایتخت رومانی و بهترین دانشگاه پزشکی این کشور است. دانشگاه پزشکی بخارست مرکز مراجعه و تحصیل بسیاری از مهاجرین در سراسر دنیا است. این دانشگاه در حوزه تحصیلی انواع رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و … فعالیت دارد. افرادی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، متخصصان و پزشکان خوبی در آینده خواهند بود. زیرا متد آموزشی و تحصیلی در این دانشگاه منطب با اخرین متد آموزشی در دنیا است.
این دانشگاه از لحاظ آموزشی یک دانشگاه تمام عیار بین تمامی دانشگاه های کشور رومانی است. همچنین امکانات بی نظیر آن، این دانشگاه را تبدیل به یک دانشگاه پیشرفته کرده است. از دانشگاه پزشکی بخارست سالانه بیش از صد ها نفر پزشک و متخصص به دنیا معرفی میشود. این دانشگاه جز دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در رومانی برای ایران است. اگر شما هم قصد تحصیل پزشکی در یک کشور خارجی را دارید، این دانشگاه یک پیشنهاد خوبی برای شما است. مدرک تحصیلی این دانشگاه جز معتبر ترین مدارک تحصیلی در دنیا به شمار میرود. همچنین با مدرک این دانشگاه هر جای جهان شما میتوانید مشغول به کار شوید. همچنین این دانشگاه در سال 1857 تاسیس شده و به زبان های انگلیسی و رومانی در آن تدریس میشود.
هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی بخارست در رشته های پزشکی و دندان پزشکی مبلغ 7500 یورو در سال میباشد.

2- دانشگاه پزشکی Grigore T. Popa:
دانشگاه Grigore T. Popa نیز یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در رومانی است. این دانشگاه بیش از 10 هزار دانشجو دارد که نزدیک به 2500 نفر از آن ها مهاجر هستند. این دانشگاه هم مثل دانشگاه ذکر شده در بالا، یکی از دانشگاه های تحت قرار داد رویزا است. مدرک این دانشگاه در سطح بین المللی بسیار معتبر است. همچنین این دانشگاه یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در رومانی به شمار میرود. بسیاری از افراد که قصد مهاجرت تحصیلی پزشکی را دارند، این دانشگاه را انتخاب میکنند. زبان های تحصیلی در این دانشگاه نیز انگلیسی و رومانی نیز میباشد. این دانشگاه از سال 1879 تاسیس شده و یکی از با قدمت ترین دانشگاه های دنیا به شمار میرود.
3- دانشگاه پزشکی University Timisoara:
یکی دیگر از دانشگاه های معتبر در رومانی، دانشگاه پزشکی University Timisoara است. این دانشگاه هم مدرک بسیار معتبری در جهان را دارد. همچنین این دانشگاه در شهر Timisoara رومانی، یکی از بهترین شهر های این کشور قرار دارد. زبان های تحصیلی در این دانشگاه، به زبان رومانیایی و انگلیسی نیز میباشد. بسیاری از مهاجرین با توجه به شرایط خود، این دانشگاه را برای تحصیل پزشکی انتخاب میکنند. با مدرک تحصیلی این دانشگاه در هر کجای دنیا میتوانید مشغول به کار شوید. همچنین این دانشگاه جز دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در رومانی برای کشور ایران است. این دانشگاه هم امکانات بسیار خوب و متد آموزشی هم سطح با دانشگاه های اروپایی دارد. دانشگاه پزشکی تیمیشوارا، یکی از با قدمت ترین و قوی ترین دانشگاه های رومانی به شمار میرود.

4- دانشگاه پزشکی UMF:
یکی دیگر از دانشگاه های پزشکی معتبر در رومانی، دانشگاه Universitatea de Medicina si Farmacie Iuliu Hatieganu Cluj-Napoca است. این دانشگاه در شهر کلوژ-نپوکا رومانی قرار دارد. همچنین این شهر یکی از پیشرفته ترین و بهترین شهر های کشور رومانی است. این دانشکاه مدرک بسیار معتبری در سطح دنیا دارد. دانشگاه UMF جز دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در رومانی برای ایران است. شما با مدرک تحصیلی این دانشگاه نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا میتوانید مشغول به کار شوید. زبان تحصیلی در این دانشگاه رومانیایی و انگلیسی است. همچنین این دانشگاه مثل سایر دانشگاه های نام برده، تحت قرار داد مجموعه رویزا گروپ قرار دارد.